Herroepingsrecht
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een ‘afkoelingsperiode’ van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden.
Gebruik maken van het herroepingsrecht is wettelijk aan een aantal regels verbonden. Zo moet tijdens deze termijn zorgvuldig worden omgaan met het product en de verpakking. Het product mag beperkt gebruikt worden om te beoordelen of de consument het wil aanschaffen. Hierbij moet worden gedacht aan dezelfde wijze van gebruik zoals zal plaatsvinden bij een winkelaankoop. Indien er van herroepingsrecht gebruik gemaakt wil worden, moet het product inclusief alle geleverde toebehoren en inclusief verpakking aan ons retourneren. Producten die beschadigd, incompleet of voor langere tijd gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking.
De kosten en het risico van het retourzenden zijn voor rekening van de klant. ’t Wijnblad zal zo spoedige mogelijk docht uiterlijk binnen 30 dagen na aanmelding van uw retourzending het aankoopbedrag overmaken.
Kijk op: Europees Consumenten Centrum voor meer informatie over het herroepingsrecht. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, geeft ’t Wijnblad u 14 dagen de tijd om een retouraanvraag in te dienen. Deze tijd gaat in op de eerstvolgende dag dat u het product heeft ontvangen.
Wees ervan bewust dat het herroepingsrecht niet van toepassing is voor zakelijke klanten van ’t Wijnblad. Kies voor ´particulier´ tijdens het bestelproces als u voor persoonlijk gebruik wilt bestellen en in aanmerking wilt komen voor het herroepingsrecht.
Nadat uw bestelling verzonden is
Wanneer u uw producten ontvangen heeft, betaalt u slechts de retour verzendkosten. De prijs die u voor het product heeft betaald wordt afhankelijk van de betaalwijze van de oorspronkelijke bestelling aan u tegoed gedaan zodra wij uw retourzending hebben ontvangen. Het bedrag wordt teruggestort op uw bankrekening. Vergeet niet uw rekeningnummer te vermelden!
Wees ervan bewust dat u, onafhankelijk van de reden tot annuleren, binnen de wettelijke tijdslimiet dient te handelen en ons dus binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling op de hoogte dient te brengen.
U mag een product retourneren binnen het herroepingsrecht indien:
Speciale gevallen waarbij u geen gebruik mag maken van het herroepinsgrecht:
We zullen het te crediteren bedrag verminderen indien:
Indien u uw bestelling weigert of niet duidelijk aangeeft dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht binnen de overeengekomen periode, is het voor de snelle afhandeling van uw retour belangrijk om een e-mail te versturen naar info@www.wijnblad.nl
Zorg er ook altijd voor dat u uw bestelling aanneemt aan de deur en/of ophaalt bij het postkantoor, ook al wilt u gebruik maken van uw herroepingsrecht. Mocht u dit niet doen, dan moet ’t Wijnblad zorg dragen voor de retourzending en is ’t Wijnblad genoodzaakt de kosten voor deze zending aan u door te belasten.
Defect bij ontvangst
Heeft u het vermoeden dat uw product defect is of niet naar behoren functioneert? Controleer eerst of uw product daadwerkelijk defect is! Loop daartoe de onderstaande stappen na alvorens u het product retourneert.
Is uw product direct na ontvangst of binnen een week defect?
De volgende voorwaarden gelden hierbij:
Een artikel retourneren
U kunt een product naar ’t Wijnblad retourneren wanneer er sprake is van:
Om een product aan ’t Wijnblad te retourneren verzoeken wij u eerst een e-mail te sturen aan info@www.wijnblad.nl. Zo kunnen wij uw klacht sneller in behandeling nemen en verwerken. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met onze klantenservice (tel.: 010-5111585).
Houdt u de volgende informatie bij de aanvraag van een retourzending/ klacht bij de hand;
Zodra bovenstaande informatie bij ons binnen is, nemen wij uw aanvraag in behandeling.
Kosten bij retourneren
De verzendkosten en het risico van verzending van uw adres naar onze vestiging zijn voor rekening van de klant.
Alle retourzendingen dienen voldoende gefrankeerd te worden verzonden en zorgvuldig en stevig verpakt. Pakketten die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd. Neem de retourprocedure door op onze website en maak gebruik van het retourformulier indien u een product retourneert.
Terugbetaling
Crediteren naar creditcards of debitcards is op dit moment helaas niet mogelijk. Indien dit een probleem is, gelieve dan contact op te nemen met uw bank of credit/debit card verstrekker. Zij zouden moeten beschikken over procedures om dit op te lossen.